czwartek, 09 sierpień 2018

Polsko-ukraińskiej wymiany młodzieżowej cd…

W  dniach 05-12 lipca młodzież z Chocenia, Lubrańca  i okolic już po raz drugi  w [...] W  dniach 05-12 lipca młodzież z Chocenia, Lubrańca  i okolic już po raz drugi  w ramach wymiany międzynarodowej gościła na Ukrainie. W tym roku celem  podróży było odwiedzenie miejscowości Tatarów
w samy sercu Ukraińskich Karpat.

Naszą podróż rozpoczęliśmy  dnia 05 lipca z Chocenia. Następnie jadąc w kierunku Tatarowa jeden dzień spędziliśmy we Lwowie. W czasie pobytu we Lwowie zwiedziliśmy Cmentarz Łyczakowski oraz Cmentarz Orląt Lwowskich na którym złożyliśmy wiązankę kwiatów. Po odwiedzinach Cmentarza Łyczakowskiego udaliśmy się do Opery Lwowskiej powstałej w 1896 roku. Następnie po zwiedzeniu gmachu opery mieliśmy okazję obejrzeć Kolumnę Adama Mickiewicza. Zwieńczeniem naszego pobytu we Lwowie było odwiedzenie miejscowego bazaru, gdzie wszyscy mogliśmy zakupić  pamiątki, które będą nam przypominać o tym malowniczym miejscu w przyszłości.

Późnym wieczorem dotarliśmy do Tatarowa,  gdzie zostaliśmy bardzo serdecznie przywitani przez miejscowe władze gminy. W Tatarowie i jego okolicach zwiedzieliśmy wiele ciekawych atrakcji takich jak: Wodospad Maniawski, Ruiny Zamku Pniewskiego, Kurort narciarski Bukovel. Zapoznaliśmy się z tradycjami gospodarowania Hucułów.

W dniu 13 lipca wraz z dziećmi z Tatarowa wróciliśmy  do Chocenia, na dalszy ciąg obozu. W ramach części polskiej obozu spędzaliśmy czas na zabawach i wycieczkach. Zwiedziliśmy razem   Toruń, Biskupin, Włocławek. Zapoznaliśmy naszych ukraińskich przyjaciół z tradycjami Kujaw, oraz zwiedziliśmy Muzeum Etnograficzne w Toruniu oraz Skansen w Kłóbce. W dniu 22 lipca dzieci z Tatarowa wróciły na Ukrainę. Nie moglibyśmy zrealizować naszych planów gdyby nie wsparcie wielu osób i instytucji samorządowych i oświatowych. Serdeczne podziękowanie za okazane wsparcie dla władz samorządowych Gminy Choceń, Miasta Lubraniec, Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu oraz  Szkoły Podstawowej w Choceniu, Choceńskiego Centrum Kultury, GOSiR i OSP w Choceniu. Duże wsparcie otrzymaliśmy również od naszych lokalnych przedsiębiorców. Gorące podziękowania za okazane wsparcie dla Pani Wandy Garlickiej, Pana Krzysztofa Piwowarka, Pana Antoniego Gęsickiego, Pana Zbigniewa Krosnowskiego, Pana Tomasza Piaseckiego,  Pana Romana Siewierskiego. W tegoroczną wymianę zaangażowali się również rodzice wypoczywających dzieci, którym również składamy podziękowania. Organizatorzy obozu

Powrót

Polecane artykuły:

Dopłaty do kukurydzy

Czwartek tj. 29.02.2024r. jest ostatnim dniem na składanie wniosków o pomoc finansową dla rolników zajmujących się uprawą kukurydzy, którym zagraża utrata płynności finansowej w związku z [...]

Roboty przygotowawcze na drogach gminnych

W drugiej  połowie marca br., rozpoczynamy roboty, m.in. na drodze Wichrowice-gr. gm. Świętosław, na ulicy Słonecznej (DG 190724C) oraz na ul. Fabrycznej w Choceniu. Wykonane będą prace pr [...]